Παρασκευή, Φεβρουαρίου 02, 2007

Milano

Στο Milano έχω «πάει» τρεις φορές.

Την πρώτη φορά, μαθητής ακόμα, το Milano ήταν ένας ενδιάμεσος σταθμός για την Βενετία μιας και ταξιδεύαμε με την τάξη μου με τρένο. Το μόνο που θυμάμαι ήταν πως τις 1-2 ώρες που μείναμε στον κεντρικό σταθμό της πόλης μας προσέγγιζε μία παρέα από τραβεστί. Υποθέτω πως το γεγονός ότι ήμασταν δεκαέξι ετών μας έκανε ιδιαίτερα ελκυστικούς.

Την δεύτερη φορά, φοιτητής πλέον, αποφάσισα με ένα παιδικό φίλο να έρθουμε στην Ελλάδα με τρένο αντί να πάρουμε αεροπλάνο. Ξανά το Milano ήταν μία ενδιάμεση στάση, μιας και ο τελικός προορισμός μας ήταν η Ancona. Το μόνο που θυμάμαι είναι πως ο φίλος μου πήγε να δει τα δρομολόγια των τρένων και να αγοράσει εισιτήρια ενώ εγώ τον περίμενα με τα πράγματα μας. Δεν έχω μάθει τον λόγο αλλά πρέπει να έκανε σχεδόν δύο ώρες για να αγοράσει τα εισιτήρια ενώ εγώ τον περίμενα στον κεντρικό σταθμό.

Το Milano δεν το είχα δει ακόμα αλλά είχα μάθει απ’ έξω την εσωτερική αρχιτεκτονική του σταθμού.

Την τρίτη φορά, φοιτητής ξανά, ερχόμουνα στην Ελλάδα με αυτοκίνητο με ένα συμφοιτητή. Καθώς πλησιάζαμε στην πόλη ο συμφοιτητής μου θέλησε να πάμε για καφέ στο Milano, εγώ δεν ήμουνα πολύ πρόθυμος αλλά αυτός επέμενε. Προσπάθησα να του εξηγήσω πως πρέπει να πάμε Ancona και καλό είναι να πάμε νωρίς γιατί δεν ξέρουμε πόση κίνηση θα συναντήσουμε, επίσης του είπα ότι ξέρω δύο-τρία πολύ ωραία μέρη στην Ancona για να σταματήουμε ή να πιούμε καφέ. Αυτός επέμενε, το τελευταίο μου επιχείρημα ήταν πως το Milano είναι μεγάλη πόλη και είναι ανούσιο να πάμε στα τυφλά δίχως να έχουμε ούτε έναν απλό τουριστικό χάρτη μαζί μας, τελικά ενέδοσα. Οδηγούσαμε στην πόλη ψάχνοντας ένα μέρος για να πιούμε καφέ αρκετή ώρα όσπου φτάσαμε στον κεντρικό σταθμό των τρένων. Εκεί τσαντίστηκα και του είπα: «οκ αυτό το μέρος το ξέρω πολύ καλά, φτάνει φεύγουμε για Ancona!».

Σήμερα πηγαίνω στο Milano για τέταρτη φορά, ελπίζω αυτή την φορά να μην δω ξανά μόνο τον κεντρικό σταθμό της πολής.

Φωτογραφίες από το Milano μπορείτε να δείτε στο blog του Doctor: Lugano & Milano

ManBlogg είπε...

Εγώ από το Μιλάνο έχω περάσει από το αεροδρόμιο μόνο. Μου έκανε εντύπωση το μωσαϊκό σε μερικούς από τους διαδρόμους. Σκούρο πράσινο αν θυμάμαι καλά. Μου θύμισε το μωσαϊκό στο σαλόνι του πατρικού σπιτιού στην Αθήνα.
Και γω δεν έχω τύχει να βγώ εκτός του αεροδρομίου. Έχω ακούσει ότι είναι αρκετά άχρωμη και βιομηχανική πόλη για τα δεδομένα της Ιταλίας.
Καλά να περάσεις.

Ανώνυμος είπε...

Ωραίο κ αυτό, τέσσερις φορές το ίδιο πράγμα:)

Καλό ταξίδι κ ελπίζω να περάσεις σούπερ!

ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ είπε...

Κοντά στη "Skala" η βόλτα στα καταστήματα. Μερικές βιτρίνες είναι σαν θεατρικά σκηνικά. Εστιατόρια φτηνότερα από την Αθήνα με καλό γούστο και απίθανο φαγητό. Οι Ιταλοί δε μιλάνε αγγλικά. Ε, δε μπορεί να είναι όλα τέλεια ...

Alex A. είπε...

Φοβερά μαγαζιά, καλό φαϊ, ωραίες γυναίκες και άντρες (αν και υπερβολικά δανδήδες οι τελευταίοι). Enjoy!
ΥΓ. Μου άρεσε πολύ το "στεγνό" χιούμορ του ποστ!

ioannisk είπε...

Είμαι από τους τυχερούς που έφυγαν κανονικά σήμερα από το Μιλάνο. Στην πόλη είχε υπερβολική ομίχλη με αποτέλεσμα να ακυρωθούν πολλές πτήσεις.

Μερικοί επιβάτες της πρωινής πτήσης Milano - Θεσ/νικης βρίσκονται αυτή την στιγμή στο ελ. Βενιζέλος.
Η (απ' ευθείας) πτήση έπρεπε να φύγει από το Milano στις 9:55 αλλά ακυρώθηκε.
Οι επιβάτες (όσοι πρόλαβαν τουλάχιστον) μπήκαν στην πτήση Milano - Αθήνα που έφευγε στις τρεις παρά και θα πετούσαν για Θεσσαλονίκη με πτήση της Ολυμπιακής στις 19:20.
Το αεροπλάνο από Milano είχε μία ώρα καθυστέρηση οπότε έχασαν την ανταπόκριση.
Αυτή την στιγμή περιμένουν να φύγουν με αεροπλάνο της Ολυμπιακής που πετάει στις 21:25.

Ώρες - ώρες είμαι πολύ τυχερός...

ManBlogg
Η πόλη μου άρεσε πολύ. Μου άρεσαν πολύ τα κτίρια, είναι σύνηθες να έχουν εσωτερικά αίθρια με πανέμορφους κήπους. Σε πολλά από αυτά η δεύτερη πόρτα, αυτή που οδηγεί στο αίθριο, είναι ένα βιτρό σε στυλ art-deco. Από ότι είδα το έχουν κάνει και σύμβολο της πόλης και πουλάνε αφίσες και ημερολόγια.

Για το αεροδρόμιο, καλύτερα να σου πουν οι επιβάτες της πτήσης Milano - Θεσσαλονίκης, πρέπει να έχουν γίνει ειδικοί :)))

zoi
Ευχαριστώ, επισκεύτηκα τον κεντρικό σταθμό μόνο και μόνο για να δω αν θυμάμαι τίποτα αλλά τον ανακαίνιζαν οπότε δεν είδα τίποτα.

DeMasame Re
Ναι η περιοχή δίπλα στην Skala και στο Duomo είναι πάρα πολύ ωραία. Ειδικά την πρώτη φορά που πήγα είχε ομίχλη και το duomo μόλις και φαινότανε από μακρυά, αν δεν υπήρχαν τα κτίρια δίπλα θα ήταν το ιδανικό σκηνικό για Thriller. Το φαγητό ήταν και φθηνό και πολύ καλό.

Alex A.
Καλώς ήρθες στο μαγαζί μου.

Οι Ιταλίδες είναι θεές μετά τα "άντα", σαν το καλό κρασί όσο μεγαλώνουν γίνονται και όλο πιο κομψές. Θα εξαιρέσω τις κυρίες κάποιας ηλικίας που έχουν "ψύχωση" με τις γούνες.

doctor είπε...

Γιάννη γράψε εντυπώσεις διότι την Παρασκευή 9/2/2007 πετάω για Μιλάνο.

ioannisk είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

Ευχαρίστως αλλά θα απαντήσω στο τέλος της ημέρας.

Τι ακριβώς σε ενδιαφέρει να δεις στο Milano?

doctor
Μερικές εντυπώσεις έγραψα στο σχόλιο μου των Φεβρουάριος 04, 2007 8:50 μμ.

Αν προσγειώνεσαι στο Malpensa καλύτερα να πας στην πόλη (είναι μακρυά) με shuttle bus ή με τρένο, δες ποιο από τα δύο σε βολεύει για το ξενοδοχείο σου. Το taxi κοστίζει τουλάχιστον 60 ευρώ, αρκετά υπερβολικό σαν ποσό.

Η πόλη δεν έχει πολλά τουριστικά αξιοθέατα, σε δύο μέρες τα έχεις δει όλα, σου προτείνω τα εξής:
- Γενικά μου αρέσουν οι πόλεις που μπορείς να περπατάς άφοβα, αν έχεις όρεξη περπάτα για να δεις και τα ωραία κτίρια και τα αίθρια τους.
- Αν δεν έχεις κλείσει ξενοδοχείο προσπάθησε να βρεις κάποιο που να στεγάζεται σε "τυπικό" κτίριο του Milano και να έχει αίθριο, υποθέτω πως θα είναι πολύ ωραία. Είχα δει ένα, 3 αστέρων, δίπλα στο duomo αλλά δυστυχώς δεν συγκράτησα το όνομα.
- Να δεις τον μυστικό δείπνο του Da Vinci, βρίσκεται δίπλα στην εκκλησία Santa Maria delle grazie. Δέχονται μόνο 25 άτομα ανά τέταρτο οπότε υπάρχει περίπτωση να αγοράσεις εισιτήριο και να μπεις μετά από 3 ώρες.
- Αν έχει ομίχλη πήγαινε στο duomo νωρίς να τον δεις να "βγαίνει" από την ομίχλη.
- Αν σου αρέσουν τα αλλαντικά να πας να φας σε κάποιο από τα μαγαζιά του www.salsamenteriaverdiana.it, τα βράδυα έχουν και κονσέρτα με σοπράνο κλπ. Το πρόγραμμα βρίσκεται στο http://www.salsamenteriaverdiana.it/eventi.html και το τηλέφωνο για κρατήσεις είναι το 02-876534, καλό είναι να κάνεις κράτηση αν θες να πας και για την σοπράνο. Εμείς πήγαμε σε αυτό που βρίσκεται στην FORO BUONAPARTE, 52, το εσωτερικό μοιάζει με Βέλγικη brasserie, ξύλινο, και οι υπάλληλοι πολύ ευγενικοί, ειδικά ένας γύρω στα 45 σχετικά καραφλός. Είναι και φθηνό.
- Αν έχεις χρόνο μπορείς να πας στην λίμνη Como. Δεν πήγα αυτή την φορά αλλά είχα πάει παλιότερα και είναι πολύ ωραία, αν δεν κάνω λάθος είναι μία ώρα με το τρένο.
- shopping δεν έκανα αλλά έχει ακόμα εκπτώσεις :)
- θα ήθελα να παρακολουθήσω λειτουργία στο Duomo αν είναι γεμάτος από πιστούς, υποθέτω πως θα είναι πολύ εντυπωσιακό αν είναι γεμάτη η εκκλησία (υποθέτω σπάνιο).

Αν θες κάποια άλλη πληροφορία ή κάτι ποιο συγκεκριμένο ξέρεις που θα με βρεις :)

doctor είπε...

Γιάννη ευχαριστώ για τα tips.

Έχω κλείσει στο hotel Dei fiori, είναι 5 στάσεις από τον σταθμό Cardona (στάστη Famagosta, green line).

Θα φτάσουμε στις 6 το απόγευμα της Παρασκευής και θα φύγουμε στις 12:30 τη Δευτέρα, οπότε δεν θα προλάβω να βαρεθώ!

Θα πάμε και μια στα γρήγορα στο Λουγκάνο στην Ελβετία (50 λεπτά με το τρένο).

Έχω διαβάσει πάρα πολλά για το Μιλάνο,έχω και τον πολύ καλό οδηγό της Ημερησίας και είναι σα να έχω πάει!

Βέβαια η σύζυγος είναι το shopping και εγώ του walking.

Y.Γ. Αλήθεια, η Αθήνα εκτός της Ακρόπολης και των πέριξ τι έχει;

ioannisk είπε...

Άπό ότι είδα στον χάρτη το ξενοδοχείο σου είναι νοτιοανατολικά και έξω από το κέντρο. Περάσαμε μόνο μία φορά σχετικά κοντά, πήραμε το λεωφορίο (90, 91) από την Viale Romane (δυτικά εκεί κοντά μέναμε) μέχρι την στάση μετρο Ascari. Το κομμάτι της πόλης από τον σταθμό του τρένου Stazione Porta Romana μέχρι Ascari πρέπει να είναι οι υποβαθμισμένες περιοχές.

Αν ενδιαφέρεσαι στην στάση Porta Genova υπάρχει ένα καλό εστιατόριο. Είχε πάει η κοπέλα μου με το συνέδριο που παρακολουθούσε και πήγαμε και οι δυο μας μία άλλη φορά. Το φαγητό ήταν καλό αλλά μάλλον συνολικά σχετικά ακριβό, 90 ευρώ για 2 άτομα. Αν θες μπορώ να σου πω πως θα πας.

Είσαι τυχερός και σε βολεύει το τρένο από το αεροδρόμιο γιατί με λεωφορίο θα έκανες πάνω από μία ώρα για να φτάσεις στο κέντρο. Προσγειώθηκα στις 18:00 και ήμουνα στην stazione centale στις 21:10.

Κάτι που θυμήθηκα, είναι οι μπρίζες. Τα βύσματα δέχονται μόνο τις "λεπτές" μπρίζες, δεν δέχονται τισ "στρογγυλές" μπρίζες που είναι συνηθισμένες στην Ελλάδα, τουλάχιστον έτσι ήταν στο ξενοδοχείο που μέναμε.

Πετάς με easyjet και εσύ, το επόμενο post μου :)