Δευτέρα, Φεβρουαρίου 05, 2007

Μπράβο στον κ. Δήμα

Δεν είχα άποψη για τον Σταύρο Δήμα (επίτροπος στην Γενική Διεύθυνση περιβάλλοντος της Ε.Ε.), ή για να το θέσω πιο σωστά ήταν δύσκολο να έχω άποψη μιας δεν είχε ακουστεί καθόλου για περίπου μία δεκαετία μέχρι που η ΝΔ τον επέλεξε να είναι ο Έλληνας Επίτροπος στην τωρινή επιτροπή. Όταν έμαθα ότι θα γίνει Επίτροπος η πρώτη μου σκέψη ήταν πως θα συνεχιστεί η παράδοση που θέλει τους Έλληνες Επίτροπους να ψηφίζονται από τους χειρότερους.

Ίσως έκανα λάθος και να τον αδίκησα.

Χθες δίαβασα αυτό το άρθρο στο BBC: Commissioner risks row over car

Ο κ. Δήμας διάλεξε για επίσημο αυτοκίνητο το Toyota Prius αντί να διαλέξει μία «λιμουζίνα». Μπορεί η επιλογή του να είναι ένα απλό επικοινωνιακό τρικ αλλά το γεγονός ότι θα κυκλοφορεί με ένα αυτοκίνητο που κοστίζει 20.000 ευρώ αντί με μία «μαούνα» που κοστίζει 200.000, το γεγονός ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι από τα λιγότερα ρυπογόνα καθώς και ότι είναι διαθετημένος να πάει κόντρα στο lobby των Ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών μου αφήνει μία πολύ θετική εντύπωση.

Τους τελευταίους μήνες έγινε της μόδας η καταστροφολογία για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τις κλιματολογικές αλλαγές από τις ανθρώπινες δραστηριότητες. Στην συγκεκριμένη περίπτωση νομίζω πως ο κ. Δήμας δίνει ένα πολύ καλό παράδειγμα:

- Στην Ευρωπαϊκή βιομηχανία, λέγοντας τους ότι καιρός είναι να αρχίσουν να φτιάχνουν και αυτές αυτοκίνητα που ρυπαίνουν λιγότερο

- Αλλά και σε εμάς τους καταναλωτές, δίνοντας μας ένα καλό παράδειγμα περιβαλλοντολογικής ευθύνης.

13 σχόλια:

zoi20 είπε...

Γενικά έχω ακούσει ότι είναι ωραίος τύπος. Μπράβο με το αυτοκίνητο, να τον μιμηθούν κ οι εντός που όχι μόνο δεν κάνουν πίσω από τις λίμο, αλλά φέρονται κ σαν να τους ανήκουν οι δρόμοι.
Θυμάσαι τον Παυλόπουλο να κάνει παρανομίες στη Βασιλίσσης Σοφίας, που κόντεψε να σκοτώσει ένα ζευγάρι?

ioannisk είπε...

zoi
Δεν ήξερα την ιστορία αλλά δεν με εκπλήσει.

Μακάρι ο Δήμας να είναι πολύ καλός στην δουλειά του.

Johny B.Good είπε...

Επίσης έχω ακούσει ότι ο Δήμας έχει για Ι.Χ. αυτοκίνητο ένα σχετικά απλό Χόντα Τζαζ. Ενώ π.χ. ο Μπαρόζο έχει ένα τζιπ Φόλκσβαγκεν Τουαρέγκ που καίει τα κέρατά του, έτσι δεν είναι;

ioannisk είπε...

johny
Δεν ξέρω τι αυτοκίνητα έχουν για Ι.Χ.
Οι ίδιοι υποθέτω πως θα κυκλοφοορύν με τα επίσημα αυτοκίνητα.

MICHALAKIS είπε...

Έαν εξαιρέσουμε τον "κακό" συμβιβασμό του Δήμα για την οδηγία REACH, πρέπει να ομολογήσουμε ότι η στάση του επιτρόπου είναι παράδειγμα προς μίμηση. Να αναφέρω ενδεικτικά ότι σε επερωτήσεις ευρωβουλευτών που έχουν σχέση με την Ελλάδα και το περιβάλλον, έχει πάρει συγκεκριμένες θέσεις που οδηγούν τη χώρα μέχρι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (Κουρουπητός, Άνω Λιόσια, Διάνα κ.α.) Αξίζει τον κόπο να ρίξουμε και μια ματιά στη συνέντευξή του στην Κυρ. Ελευθεροτυπία (4/2/06)

doctor είπε...

Μια μέρα έβλεπα στην τηλεόραση πριν 7-8 χρόνια έναν σοβαρό κύριο με γυαλιά σε μια ωραία συνέντευξη στην κρατική τηλεόραση.
Ήρεμος, σωστός, μετρημένος.
Στο τέλος της συνέντευξης έμαθα το όνομά του.
Από τότε τον εκτιμώ πολύ παρά το ότι ανήκει σε ένα εκ των δύο μεγάλων κομμάτων που φέρουν τεράστια ευθύνη για την εικόνα της χώρας και βάζουν το πολιτικό κόστος πιο πάνω από το καλό της χώρας.

Και εγώ ήθελα να πάρω το Prius αλλά ήταν ακριβό και δυστυχώς το κράτος δε δίνει σοβαρά κίνητρα για την απόκτησή του (π.χ. στην Στοκχόλμη δεν πληρώνεις στα δημόσια πάρκινγκ αν έχεις υβριδικό ή βιοντιζελοκίνητο αυτοκίνητο κ.λπ.).
Έτσι πήρα το Yaris.
Πρέπει να παραδεχτούμε ότι η TOYOTA είναι μία κλάση παραπάνω από τους υπόλοιπους και γι'αυτό και είναι leader παγκοσμίως.
Ο μπάρμπας μου ακόμη έχει το Starlet.

doctor

proinos είπε...

@ doctor

Εγω έχω το Yaris και κοιτάω το Prius!
Θα βγει τρίτη γενιά του χρόνου.
Είναι ακριβό αλλά προσφέρει και πολλά extra.
Υπάρχουν κάποια κίνητρα εκτός απο την προφανή οικονομία καυσίμου: απαλλαγή απο τέλη κυκλοφορίας, κυκλοφορία όλες τις μέρες στο δακτύλιο κλπ.
Εχουμε στην Ελλάδα δημόσια parking (ή εννοούμε τα δημοτικά παρκόμετρα?)
Μπράβο στον Δήμα και μακάρι να βρεί μιμητές!

ioannisk είπε...

michalakis
Καλώς ήρθες στο Blog μου.

Για το REACH δεν έχω άποψη, δεν έχω τις τεχνικές γνώσεις, το είχα γράψει και στο blog σου.

Για τίς προσφυγές ενάντια στην Ελλάδα (που είναι η χώρα του) δεν νομίζω να έχει και πολλά περιθώρια μιας και είναι η δουλειά του. Νομίζω πως οι προσφυγές που αναφέρεις είχαν ξεκινήσει πριν γίνει επίτροπος ο Δήμας.

Πάντως για ένα διάστημα ήταν επίτροπος (ήταν η περίοδος που είχε καταψηφιστεί η νέα Επιτροπή λόγο της επιλογής της Ιταλίας για επίτροπο) για τα ανθρώπινα δικαιώματα και η τελευταία του απόφαση ήταν η καταδίκη της Ελλάδας για την μη εφαρμογή της οδηγίας για τους αντι-ρατσιστικούς νόμους.

doctor
Θα παραδεχτώ ότι η εκπομπές CO2 ήταν δευτερέυον κριτίριο για την επιλογή αυτοκινήτου μου. Όταν κατέληξα σε δύο προτίμησα αυτό με τις μικρότερες εκπομπές.

Yaris έχει η αδελφή μου, το νέο μοντέλο μου αρέσει πιο πολύ από το παλιό, είναι λιγότερο "γιαπονέζικο".

Νομίζω πως και οι Δυτικοί είναι πλέον υποχρεωμένοι να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Toyota.

proinos
Καλώς ήρθες και εσύ στο Blog μου.

Νομίζω πως μακροπρόθεσμα το Prius είναι πιο οικονομικό από ένα συμβατικό αυτοκίνητο.

"Εχουμε στην Ελλάδα δημόσια parking"
Φυσικά: τα πεζοδρόμια, τις διαβάσεις, τις ράμπες κλπ :)))

ioannisk είπε...

Σχετικά άρθρα από τις χθεσινές ειδήσεις:

- Car industry facing 18% CO2 cut
- Car firms attack pollution plans
- Car makers blame drivers over CO2

Από τα άρθρα κρατάω:
"The European car industry says consumers have so far shown little interest in cars with smaller engines and lower emissions.

It also says there are more cost-efficient ways of reducing transport emissions than introducing costly new technology, such as reducing traffic congestion and changing driver behaviour."
Συμφωνώ ότι πρέπει να συμβάλουν και οι 3 ενδιαφερόμενοι (βιομηχανία, δημόσιες αρχές και πολίτες) ώστε να μειωθούν οι εκπομπές.

"Legislation on the basis of Wednesday's proposal is unlikely to be drafted until 2008."
Ή αλλιώς εμείς οι πολίτες έχουμε 1 χρόνο, ολόκληρο, ώστε να πιέσουμε την Ε.Ε. και τα κράτη μέλη για να πάρουν μέτρα. Ακούω προτάσεις :)

Anarchist είπε...

Στην Ευρωπαϊκή βιομηχανία, λέγοντας τους ότι καιρός είναι να αρχίσουν να φτιάχνουν και αυτές αυτοκίνητα που ρυπαίνουν λιγότερο

Από όσο γνωρίζω δεν έχει μελετηθεί σοβαρά το κατά πόσο περισσότερο ρυπαίνουν τα συμβατικά αυτοκίνητα σε σχέση με τα υβριδικά.

Η βιομηχανίες πιστεύω θα κινηθούν προς την κατεύθυνση που τους υπαγορεύουν οι καταναλωτές και οι καταναλωτές επιθυμούν customizing συμβατίκών αυτοκινήτων και όχι τα ίσως λιγότερα ρυπογόνα υβριδικά.

ioannisk είπε...

Anarchist
Οι εκπομπές CO2 είναι γνωστές και δημοσιέυονται σε πολλά περιοδικά αυτοκινήτων (πχ στο Αγγλικό Car). Του Prius είναι πολύ χαμηλές, λίγο πάνω από 100 g/km αν θυμάμαι καλά.

Αντιθέτως αν λάβουμε υπ' όψιν το περιβαλλοντολογικό κόστος για την ανακύκλωση των μπαταριών αυτών των αυτοκινήτων τότε τα αποτελέσματα ίσως είναι διαφορετικά, αλλά δεν νομίζω χωρίς να είμαι ειδικός.

Δεν ξέρω αν ισχύει αυτό που λες πάντως τα 3 άρθρα στο τελευταίο comment μου λένε πως την κατεύθυνση την ορίζουν και οι αρχές.

Anarchist είπε...

Δεν μιλώ μόνο για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων. Η περιβαντολλογική ρύπανση εξετάζεται ή πρέπει να εξετάζεται πιο ολιστικά.


Δεν είναι τόσο το περιβαντολλογικό κόστος για την ανακύκλωση των μπαταριών όσο το από που προέρχεται το ηλεκτρικό ρεύμα το οποίο φορτίζει τις μπαταρίες. Οι περισσότεροι σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας όσα φίλτρα και να έχουν είναι εξαιρετικά ρυπογόνοι. Συγκεκριμένα στην Ελλαδά τα ατμοηλεκτρικά εργοστάσια που χρησιμοποιούν λιγνίτη αποτελούν μεγάλο περιβαντολλογικό πρόβλημα. Μόνο οι ανανεώσιμες πηγές εμφανίζονται ως φιλικές προς το περιβάλλον αλλά ακόμα το ποσοστό ενέργειας που παράγουν είναι μικρό.

Επιπλέον υπάρχουν και τα αυτοκίνητα ποου κινούνται με H2. Όμως για άλλη μία φορά το θέμα είναι από που προέρχεται το H2. Η διάσπαση του νερού σε οξυγόνο και υδρογόνο απαιτει περισσότερη ενέργεια και χρήμα σε σχέση με την ενέργεια που προσφέρει ο κινητήρας H2.

Όσον αφορά την κατεύθυνση της βιομηχανίας μακάρι ο λόγος τωναρχών που αναμφισβήτητα υπάρχει να γίνει πιο βαρύνουσας σημασίας όσον αφορά το περιβάλλον. Όμως το τετράεδρο των συστημάτων παραγωγής έχει τους εξής κόμβους: κόστος, ποιότητα, χρόνος και ευελιξία. η ευελιξία προστέθηκε σχετικά πρόσφατα και έχει άμεσα να κάνει με το customizing.[1] Σε αυτό το τετράεδρο που αποτελεί το κύριο εργαλείο ανάλυσης το περιβαντολλογικό κόστος δυστυχώς δεν υπάρχει.Όχι πως δεν υπάρχει γενικότερα στη μελέτη ενός εργοστασίου αλλά δεν αποτελεί πρώτιστο στόχο. Ίσως κάποτε να γίνει και αυτό.

1.http://lms.mech.upatras.gr/files/Flexibility.pdf

ioannisk είπε...

Anarchist
Συμφωνώ στο πρώτο μέρος του comment σου, αυτό προσπάθησα να πω και εγώ στην απάντηση μου σε εσένα, αλλά από οτι ξέρω τα υβριδικά αυτοκίνητα παράγουν ηλεκτρική ενέργεια "μόνα" τους, από το φρενάρισμα κλπ και δεν τα "βάζεις στην μπρύζα".

ΑΛλιώς ναι, ειδικά στην Ελλάδα με τον λιγνίτη, τα δεδομένα μάλλον θα άλλαζαν σε μεγάλο βαθμό.

Από ότι ξέρω μόνο η Ισλανδία προσπαθεί να εφαρμόσει την "οικονομία του Υδρογόνου".

Όλο και πιο πολύ οι βιομηχανίες υπολογίζουν το περιβαλλοντολογικό κόστος μόνο και μόνο για να δηλώνουν "environment friendly" στους καταναλωτές.

Άσχετο:
Εϊμαι υποχρεωμένος να περάσω στον νέο blogger και θα το δοκιμάσω τώρα, λες να συμβεί το μοιραίο και το comment σου να ήταν το τελευταίο στο Blog μου;

Με αυτά που έχω διαβάσει αγχόνωμαι :)