Πέμπτη, Φεβρουαρίου 08, 2007

Low-cost airlines

Την δεκαετία του ογδόντα τα αεροπορικά εισιτήρια Αθήνα – Βρυξέλλες κοστίζαν από 12.000 έως 16.000 Βέλγικα Φράγκα, δηλαδή από 300 έως 400 ευρώ. Ένα άλλο χαρακτηριστικό της εποχής ήταν πως αν αγόραζες τα εισιτήρια από την Ελλάδα κόστιζαν γύρω στα 2000 φράγκα (50 ευρώ) ποιο ακριβά.

Εκείνη την εποχή τα αεροπορικά ταξίδια στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν μονοπώλιο των κρατικών εταιριών. Δηλαδή την διαδρομή Αθήνα – Βρυξέλλες μπορούσε να την κάνει μόνο η Ελληνική κρατική εταιρία, η Ολυμπιακή, και η Βέλγικη κρατική εταιρία η Sabena, η οποία παρεπιμπτόντως χρεωκόπησε πριν από λίγα χρόνια.

Στις αρχές της δεκαετίας του ενενήντα η Ε.Ε. αποφάσισε να ανοίξει, ή αλλιώς να ελευθερώσει, την αγορά των αερομεταφορών και να επιτραπεί η ίδρυση ιδιωτικών εταιριών καθώς και να αρθεί ο περιορισμός που ανέφερα.

Το λογικό αποτέλεσμα ήταν να ιδρυθούν πολλές ιδιωτικές εταιρίες τόσο στην Ελλάδα (Aegean, axon, Hellas jet κ.α.) όσο και στο εξωτερικό. Ένα άλλο αποτέλεσμα της απελευθέρωσης ήταν η δημιουργία ενός νέου τύπου εταιριών, των αποκαλούμενων low-cost, οι οποίες περιορίζοντας το κόστος λειτουργίας τους (κάνοντας οι ίδιες τις πωλήσεις των εισιτηρίων, καταργόντας τα γεύματα κλπ) πρόσφεραν τιμές οι οποίες ήταν πολύ πιο χαμηλές από αυτές των «παραδοσιακών» εταιριών. Τα ποιο γνωστά και πετυχημένα παραδείγματα είναι η Βρετανική easyJet και η Ιρλανδική Ryanair.

Καμία από τις νέες Ελληνικές εταιρίες δεν ακολούθησε το παράδειγμα των low-cost εταιριών, ίσα-ίσα μερικές ήταν και ποιο «κυριλέ» από την Ολυμπιακή, γεγονός που δεν το καταλάβαινα και με παρεξένευε ως στρατηγική. Παρόλο που ανταγωνιζόντουσαν την Ολυμπιακή, μία εταιρία με κακή φήμη και εξ’ ίσου κακή ποιότητα υπηρεσιών, όλες οι εταιρίες χρεωκόπησαν με εξαίρεση την Aegean. Για να πω την κακία μου στην περίπτωση της axon χάρηκα μιας και ο ιδιοκτήτης της είναι έμπορος όπλων. Φυσικά είναι και έξυπνος, λίγες μέρες πριν ανακοινώσει την παύση λειτουργίας της εταιρίας μετέφερε την ιδιοκτησία των αεροπλάνων της σε άλλες εταιρίες του. Την ίδια περίοδο στην Ιρλανδία, χώρα μικρότερη από την Ελλάδα και το ίδιο απομακρυσμένη, ιδρύθηκε η Ryanair. Χρησιμοποιώντας πετυχημένα το μοντέλο μέσα σε 10 χρόνια έγινε μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες της Ευρώπης.

Σίγα – σιγά η Ελλάδα άρχισε και αυτή να μπαίνει στις προτεραιότητες των low-cost εταιριών, από τον Ιούνιο η easyJet θα πετάει και στο Παρίσι, αλλά είναι λυπηρό που καμία από αυτές δεν έχει την έδρα της στην Ελλάδα.

Πριν από λίγες εβδομάδες έκλεισα δύο εισιτήρια (Αθήνα – Λονδίνο και Αθήνα – Μιλάνο) και μου κόστισαν 230 ευρώ και τα δύο, επίσης ήθελα να πάω στην Σόφια για το τριήμερο της καθαράς Δευτέρας και το ποιο φθηνό εισιτήριο που βρήκα κόστιζε ήταν 240 ευρώ, το οποίο τελικά δεν αγόρασα μιας και έκρινα πως η τιμή ήταν υπερβολική για μία πτήση μιας ώρας. Ποιος είναι ο λόγος της διαφοράς στην τιμή; Σχεδόν αυτονόητος, τις δύο πρώτες πτήσεις τις εκτελεί και μία low-cost εταιρία (η easyJet) ενώ την δεύτερη την εκτελούν μόνο οι δύο (πρώην;) κρατικές εταιρίες.

Τελικά η φιλελεύθερη οικονομία δεν είναι ο απόλυτος «σατανάς». Όχι μόνο έπεσαν οι τιμές των εισιτηρίων αλλά και τα ταξίδια έπαψαν να είναι «ελιτιστικά». Για παράδειγμα, σχεδόν όλοι μπορούν να δώσουν 80 ευρώ για να πάνε 3 μέρες στο Milano πόσοι μπορούν να δώσουν 240 ευρώ για να πάνε στην Sofia;

Υ.Γ. όποιος ξέρει άλλες low-cost εταιρίες που πετάνε από την Ελλάδα τον παρακαλώ να μου τις πει.

26 σχόλια:

ioannisk είπε...

Το πρώτο μου post στον νέο blogger. Πρέπει να δω όλα τα posts και να σημειώσα που έχει λάθη...

doctor είπε...

Με την Ryanair ταξίδεψα τον Οκτώβριο από Στοκχόλμη (Skavsta) προς Αμβούργο (Lubeck), πλήρωσα 41 ευρώ πήγαινε-έλα με φόρους και όλα ήταν υπέροχα.
Πανέμορφο αεροπλάνο, πεντακάθαρο, εξυπηρετικότατο προσωπικό.

Αύριο πετάω για Μιλάνο, με easyjet, και το εισιτήριο κόστισε 49 ευρώ πήγαινε-έλα με φόρους!

Θυμάμαι το 1995 που ταξίδεψα για Λονδίνο και πλήρωσα 100.000 δραχμές!
Ήμουν φοιτητής και δούλευα ένα μήνα γι'αυτό το ποσό.

Ξέρετε όμως τι πρόβλημα έχουν οι έλληνες;
ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ να πάνε στο εξωτερικό!
Ναι, φοβούνται, άγνωστο τι...

Στο παρακάτω link υπάρχουν ΟΛΕΣ οι εταιρείες που πετάνε από και προς το Ελ.Βενιζέλος:
http://www.aia.gr/EN/our_airlines/body.shtm

Η sterling (www.sterling.dk) μέχρι πέρσι ήταν σούπερ, πήγαινα και ερχόμουν από Στοκχόλμη με 120 ευρώ αλλά φέτος δε μας τα λέει καλά...

Γιάννη δεν υπάρχει ανταγωνισμός Aegean και Ολυμπιακής, αλλά υπάρχει καρτέλ.
Low cost ελληνικές ιδιωτικές εταιρείες στην χώρα της Ολυμπιακής;
Ούτε γι'αστείο.
Εδώ δεν την κλείνουν, φοβούνται το πολιτικό κόστος αυτά τα ανθρωπάκια, αυτοί οι πολιτικάντηδες που μας κυβερνάνε.
Οι Βέλγοι έπραξαν το προφανές ενώ εμείς συντηρούμε μια εταιρεία με απαράδεκτο σέρβις και άθλιους υπαλλήλους.
Πρώτη σε καθυστερήσεις και αγένεια...

doctor

ioannisk είπε...

Δεν ξέρω αν είναι ο φόβος η αιτία που οι Έλληνες δεν ταξιδεύουν πολύ στο εξωτερικό. Δεν μπορώ να καταλάβω αυτή την μανία να ταξιδεύουν με tour operators ή όπως τα αποκαλώ "σαρδέλα τουρς".

Είναι ένα μεγάλο θέμα, τα ταξίδια θεωρούνται ακόμα πολυτέλεια, οι προορισμοί είναι standard (Χριστούγεννα στην Βιέννη ή στην Πράγα ή στην Βουδαπέστη) κλπ. Ίσως να είναι και αυτός ο λόγος που δεν ιδρύθηκαν low cost εταιρίες στην Ελλάδα.

Μιας και αναφέρθηκα στους προορισμούς, πριν από 3 χρόνια που πήγα Νορβηγία η μόνη Σκανδιναβική χώρα που είχε άμεση σύνδεση με Αθήνα ήταν η Δανία.

Όσον αφορά την Ολυμπιακή αργά ή γρήγορα η Επιτροπή θα μας υποχρεώσει να εφαρμόσουμε τους κανονισμούς της.

zoi20 είπε...

Τον θυμάμαι το χαμό που έγινε όταν έκλεισε η Sabena. Όμως τελικά το κάνανε, εδώ ακόμα…
Επίσης θυμάμαι ότι μια γνωστή μου που ο πατέρας της δούλευε στο λογιστήριο της ΟΑ είχε γίνει βαθύπλουτος:)

H Virgin Express?

DeMasame Re είπε...

Kαλώς τον και με το νέο blog.
Kαι εγώ όταν πέρασα μου έφυγε η ψυχή...

H Easy Jet όταν πετάει για Λονδίνο όμως πηγαίνει σε άβολο αεροδρόμιο και χρειάζεσαι άλλη μία ώρα για να κατέβεις Λονδίνο.

Αυτό που έχω να πώ είναι πόσο απίθανο είναι το τραίνο το Eurostar και γενικά το τραίνο στην Eυρώπη. Tαξιδεύω καμμία φορά Παρίσι-Λονδίνο. Mιλάμε για πολιτισμό τώρα ...

doctor είπε...

zoi20 said...
H Virgin Express?
Φεβρουάριος 08, 2007 8:36 μμ
----

Πολύ καλή και αν ψάξεις βρίσκεις πολύ καλές τιμές.
Πέρυσι τον Μάρτιο Αθήνα-Βρυξέλλες 95 ευρώ μετ'επιστροφής και μάλιστα διαλέγεις και την θέση που θα καθίσεις εκ των προτέρων, έχει ένα υπέροχο σχέδιο του αεροπλάνου και επιλέγεις κάνοντας κλικ την θέση που επιθυμείς.
Για αεροφωτογραφίες ή πολύ μπροστά ή πολύ πίσω (η πιο άβολη θέση είναι στο φτερό).

Άκουσα ότι η Ryanair έκανε σύμβαση με την Ελλάδα για κάποια αεροδρόμια.
Ξέρει κανείς κάτι;

doctor

Disposition21 είπε...

Ioannisk, θυμήθηκα με αυτά που έγραψες για τις low-cost airlines ένα γνωστό μου που είχε πάει στο Λονδίνο με την Easyjet, κλείνοντας εισιτήρια μέσω ιντερνετ με πιστωτική κάρτα, για να συμμετέχει σε διαδήλωση κατά της...παγκοσμιοποίησης!

Ωραία τα ποστ για ταξίδια, και για το Μιλάνο συγκεκριμένα, θα ήθελα να πάω! Λοιπόν low-cost εταιρίες είναι μερικές που πετούν από Ελλάδα, εκτός από easyjet αυτές που ξέρω είναι Hemus Air για Σόφια, Virgin Express για Βρυξέλλες, η Sterling για Δανία-Σουηδία, Germanwings και LTU για Γερμανία.
Η Aegean που ανέφερες έχει νομίζω αρκετά φθηνά εισιτήρια για κάποιους προορισμούς (και Σόφια) αν κλείσεις νωρίς, τουλάχιστον σε σχέση με την πιο ακριβή Ολυμπιακή.
Εγώ πάω την Τρίτη (και 13) στη Μόσχα, δεν είμαι προληπτικός, αλλά κοίτα ημερομηνία που βρήκα! Δυστυχώς για Μόσχα δεν υπάρχουν low-cost εταιρίες, έχει το "μονοπώλιο" η ρωσική Aeroflot και η Ολυμπιακή. Κάπου είχα διαβάσει ότι ενδιαφέρεται η Aegean να κάνει κι αυτή δρομολόγιο για Μόσχα αλλά οι άλλες δυο δεν την θέλουν!

Γιάννης

ioannisk είπε...

zoi
H Virgin Express είναι demi φάση. Δεν έχει γεύματα, οι πωλήσεις είναι μέσω internet αλλά δεν είναι τόσο φθηνή όσο η easyJet ή η ryanair. Οι πολύ φθηνές θέσεις είναι λίγες και πρέπει να κλείσεις νωρίς, από ότι έχω δει έχει ανεβάσει τις τιμές της μετά που σταμάτησε να πετάει στις Βρυξέλλες (και να πετάει γενικά...) η Hellas Jet.

Είναι σε φάση συγχώνευσης με την SN Brussels airlines (τον "αντικαταστάτη" της Sabena).

Δεν την πολύ-συμπαθώ άλλο αν την χρησιμοποιώ συχνά.

DeMasame Re
Προσπαθώ να βάλω τον παλιό μου κωδικό ξεχνόντας πως με τον νέο Blogger πρέπει να βάλω το Google account...

Και εγώ είμαι fan των τρένων. Με το Eurostar έχω πάει από Βρυξέλλες στο Λονδίνο, πολύ βολικό και το σύστημα με τις πωλήσεις τους μου θύμιζει αεροπορικές εταιρίες. Post-"γκρίνια" για τον ΟΣΕ είχα γράψει πριν από περίπου 1 μήνα :)

doctor
Το είχα ακούσει και εγώ πριν από 1-2 χρόνια αλλά δεν ξέρω τι γίνεται. Στη προηγούμενη απάντηση μου σε εσένα ανέφερα τους προορισμούς, πριν από 4 χρόνια είχα πάει Ιρλανδία δεν υπήρχε απ' ευθείας πτήση Αθήνα - Δουβλίνο. Πήγα μέσω Βρυξελλών...

Μέχρι πρόσφατα η virgin express είχε πτήση από Αθήνα που έφευγε Παρασκευές στις 20:30 και Επιστροφή Κυριακή από Βρυξέλλες στις 16:30 το απόγευμα και έβρισκες εύκολα εισιτήρια με 100 ευρώ.

ioannisk είπε...

Disposition21
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες, ειδικά για την Hemus Air. Το εισιτήριο για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας κοστίζει αυτή την στιγμή 171 ευρώ (από αυτά 90 φόροι) και πριν από 1 μήνα η Ολυμπιακή μου το έδινε 240...

Ο γνωστός σου μετά την διαδήλωση έφαγε σούσι, τα ψάρια ήταν από την δυτική Αφρική, σε μαγαζί που ανήκει σε Πακιστανό, τον σέρβιρε Γάλλος, η επικοινωνία έγινε στα globbish και στο μαγαζί έπαιζε latin;

MICHALAKIS είπε...

Δεν θα έλεγα ότι η φιλελεύθερη οικονομία εύθύνεται για τις πτώσεις των τιμών. Μη ξεχνάς ότι και παλιότερα έτσι χαρακτηριζόταν το οικονομικό στάτους. Το φαινόμενο όμως που δημιούργησε τις low-cost δεν είναι άλλο παρά η παγκοσμιοποίηση. Και πιο συγκεκριμένα ένα χαρακτηριστικό της. Η συνεχής μετακίνηση ανθρώπων-πολιτών του κόσμου και η απαίτηση, μάλιστα, για γρήγορη μετακίνηση. Αρκεί βέβαια να γίνεται με όλες τις απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας.

ερινύες είπε...

Γεια σας,

Κατά την άποψή μου, οι low cost εταιρίες έχουν δημιουργήσει μία νέα κατηγορία travelers που ακόμα και ως μια τεχνική marketing αποτελεί μια φαεινή ιδέα. Έχω ταξιδέψει σε αρκετούς προορισμούς και με easyJet και με Ryanair και μπορώ να πω πως δεν με πειράζουν ούτε τα στενά καθίσματα, ούτε η έλλειψη φαγητού (ούτε swiss προσφέρει φαγητό (χωρίς επιπλέον πληρωμή)).

DeMasame Re said...
«H EasyJet όταν πετάει για Λονδίνο όμως πηγαίνει σε άβολο αεροδρόμιο και χρειάζεσαι άλλη μία ώρα για να κατέβεις Λονδίνο»
Αυτό εξαρτάται από το πού μένεις στο Λονδίνο που καθορίζει με διαφορετικές παραμέτρους για τον καθένα το βολικό και το άβολο. Αν δεν είσαι δυτικά το Heathrow δεν εξυπηρετεί ιδιαίτερα ειδικά αν πάρεις το express πρέπει μετά να ανεβοκατεβαίνεις σκαλιά με βαλίτσες στο tube. Αν μετά πάρεις Piccadilly θέλεις 50 λεπτά για να φτάσεις kings cross και να αλλάξεις.
Το eurostar είναι όντως φοβερό, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς το χρονικό κόστος μετακίνησης και αναμονής στα αεροδρόμια

ioannisk είπε...

michalakis
Το γεγονός ότι υπάρχουν ιδιωτικές αεροπορικές εταιρίες όπως οι low-cost οφείλεται στην απελευθέρεση της αγορας και ο ανταγωνισμός έχει ρίξει τις τιμές.

Ή οι low-cost εταιρίες εντείνουν την παγκοσμιοποίηση μιας και όλο και περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν άλλους πολιτισμούς;

Για την ασφάλεια, στην easyJet ήταν υπερβολικά σχολαστικοί με τα θέματα της ζώνης και για να μην υπάρχουν ελεύθερα αντικείμενα στην προσγείωση και απογείωση.

ερινύες
Αυτό που με πειράζει μετά τα τελευταία μέτρα ασφαλείας, και ίσως να έπρεπε να το επιβάλλουν οι αρχές, είναι ότι δεν σου δίνουν νερό, δωρεάν εννοώ. Παλιά κουβαλούσα, πάντα κουβαλάω, ένα μπουκάλι νερό μαζί μου, πλεόν δεν μπορώ.

Για τον χώρο ένα tip: στην easyJet προσπαθησε να κάθεσε στην μέση στις εξόδους ασφαλείας. Έχεις πάρα πολύ χώρο για τα πόδια και μπορείς να συκώνεις το "μπράτσο" της καρέκλας, τουλάχιστον στα Airbus 319.

Morel είπε...

Kales gia weekend oi low cost, alla otan meneis monima sto ekswteriko den volevoun. O kyrioteros logos einai to baggage restriction. H easyjet epitrepei pleon mono MIA valitsa (i deuteri xrewnetai £15 return) mexri 20kg. Akoma omws ki an plirwseis fee gia deuteri aposkevi, to synoliko orio kilwn paramenei 20! Enw me ti Megali tou Genous (:-p) exw taksidepsei mexri kai me 40kg kai den mou exoun pei tipota. (Oute kan apo to LHR pou oi ypalliloi sto check in polles fores den einai ellines.)

Kata ta alla, SE ANTITHESH ME TIN OA, i easy einai APOLYTA synepis, aksioprepestati, me kainouria aeroskafi kai xamogelasto crew. Mono pou an thes na koimitheis stin ptisi prepei na eisai 2 wres prin sto check in - gia na eisai boarding group A - gia na piaseis parathyro - gia na akoumpas to kefali sou panw tou :P

Apo ATH episis petaei i W!ZZ air, nomizw mono pros Budapesti kai mia akyri poli tis Polonias.

ioannisk είπε...

Morel
Ευχαριστώ και για τις δικές σου πληροφορίες, σε 100% άκυρη πόλη της Πολωνίας πάω ευχαρίστως :)

Έχεις δίκαιο για τα κιλά, αν ξεπεράσεις τα 20 τα πληρώνεις χρυσά.

Επειδή "κράξαμε" πολύ την Ολυμπιακή να πω και ένα καλό της: αν έχεις επιπλέον κιλά μπορείς να τους το πεις από πριν και να ζητήσεις επιπλέον κιλά δωρεάν.

ερινύες είπε...

Το trick για το παραθυράκι είναι όντως αποτελεσματικό και δεν χρειάζεται να είσαι 2 ώρες πριν στο check in. Οπλίζεσαι με λίγο θράσος και ολύμπια αδιαφορία προς τα σχόλια και προσπερνάς την ουρά επιβίβασης. Βέβαια εγώ ήμουν και τυχερή, ενώ κοιτούσαν ποτέ δεν έβλεπαν τι group είμαι--δεν ξέρω τι doggy face έκφραση θα έπαιρνα διαφορετικά ;)

Morel said
“SE ANTITHESH ME TIN OA, i easy einai APOLYTA synepis, aksioprepestati”

Και με πάρα πολύ καλό customer service (από προσωπική εμπειρία) σε περίπτωση λάθους.

MICHALAKIS είπε...

Μου άρεσε πολύ το διαζευκτικό ή. Εν τούτοις εγώ δεν μίλησα για την ύπαρξη ή δημιουργία (πες το όπως θέλεις) των ιδιωτικών αεροπορικών εταιρειών, αλλά συγκεκριμένα για τις low cost. Πιστεύεις ότι εαν δεν υπήρχε η ανάγκη για μετακίνηση ανθρώπων σε όλο τον κόσμο, με την μαζικότητα που απέκτησε τα τελευταία χρόνια το μέσο, θα υπήρχαν οι low cost; προσωπικά πιστεύω πως όχι. Κι αυτό γιατί ιδιωτικές εταιρίες υπήρχαν και παλιότερα (πχ στις ΗΠΑ). Δεν ήταν ποτέ όμως τόσο φτηνές όσο τώρα.

Για την ασφάλεια εννοώ μόνο σε θέματα συντήρησης (λόγω υψηλού είναι αλήθεια κόστους) και όχι φυσικά στη ζώνη και τις χειραποσκευές.

MICHALAKIS είπε...

Και κάτι ακόμη που δεν το έχω καταλάβει. Υπάρχει όριο βάρους στις αποσκευές και καλά κάνουν. Όριο στο ανθρώπινο βάρος γιατί δεν υπάρχει;

ioannisk είπε...

ερινύες
Σχεδόν πάντα μπαίνω τελευταίος στα αεροπλάνα, συχαόνομαι την αναμονή στην φυσούνα και θέλω να περνάω όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο μέσα στο αεροπλάνο που έτσι και αλλιώς δεν είναι βολικο, εκτός αν έχεις bussiness class στο A380 :)

michalakis
Δεν ξέρω ποιος είναι το αυγό και ποιος η κότα, δηλάδη αν οι Low-cost εταιρίες δημιούργησαν την αγορά ή αυτές υπάρχουν (για να χρησιμοποιήσω και τις 2 λέξεις :)) αξ' αιτίας της ζήτησης.

Σίγουρα η ύπαρξη φθηνών εισιτηριών δημιουργεί και νέα ζήτηση.

Το φανταζόμουνα πως θα υπήρχε αναφορά και στην ασφάλεια των low-costs. Πιστεύω πως η ασφάλεια είναι αντίστοιχη με τις "κανονικές" εταιρίες. Αν υπάρξει ατυχήμα που οφείλεται στην μη συντήρηση θα είναι καταστροφικό για την εταιρία. Τουλάχιστον στην Δύση, στις άλλες χώρες δεν είμαι τόσο σίγουρος για την ασφάλεια τους.

Πριν από λίγα χρόνια είχα διαβάσει ότι μία εταιρία σκεφτόταν να χρεώνει πιο πολύ τους υπέρβαρους. Δεν συμφωνώ μιας και έχει να κάνει με διάκριση και ανθρώπινα δικαιώματα.

Disposition21 είπε...

ioannisk said...

Ο γνωστός σου μετά την διαδήλωση έφαγε σούσι, τα ψάρια ήταν από την δυτική Αφρική, σε μαγαζί που ανήκει σε Πακιστανό, τον σέρβιρε Γάλλος, η επικοινωνία έγινε στα globbish και στο μαγαζί έπαιζε latin;

-----

Να'σαι καλά Γιάννη, πολύ γέλιο! Και να ήταν μόνο αυτός, πολλοί θα είχαν πάει με τον ίδιο τρόπο. Προφανώς νομίζουν πως αγοράζοντας υπηρεσίες από όλες αυτές τις εταιρίες ανά τον κόσμο χτυπάνε ανελέητα την παγκοσμιοποίηση.

ioannisk είπε...

Disposition21
Που ξέρεις μπορεί οι Low-cost εταιρίες να είναι το σχοινί του Μαρξ για τον 21ο αιώνα :)

doctor είπε...

Μόλις επέστρεψα από Μιλάνο και Λουγκάνο.
Σούπερ!
Μόνο αρνητικό το μετρό του Μιλάνου που είναι μέσα στη βρώμα και το Terminal 2 που μπροστά στο Ελ.Βενιζέλος είναι αεροδρόμιο της μίας πτήσης καθημερινά.
Από συνενόηση γαμώ τα γέλια, αγγλικά εμείς, ιταλικά αυτοί!
Το Λουγκάνο είναι πανέμορφο, πεντακάθαρο και ήσυχο.

Θα ανεβάσω σχετικό ποστ στο blog μου το Σ/Κ.

doctor

ioannisk είπε...

doctor
Καλώς γύρισες.

Συμφωνώ με αυτά που λες εκτός από το Lugano που δεν έχω άποψη μιας και δεν έχω πάει.

Τα βρώμικα Metro δεν με πειράζουν.

Giannis είπε...

geia,

dokimase epishs na deis an se boleuounb autes oi etairies:

alpi eagles (italikh)

skyeurope

flyniki

ioannisk είπε...

Giannis
Ευχαριστώ και καλός ήρθες.

Θα πρέπει να ενημερώσω το post και να βάλω και μία λίστα με τι low-cost airlines που πετάνε από Ελλάδα.

ioannisk είπε...

Επειδή είχα αναφέρει την συγχώνευση SN Brussels με την Virgin Express: θα ολοκληρωθεί στις 25/3/2007: 'Unlucky' airline logo grounded

Giannis PPM είπε...

@ Morel: Ελπίζω ως "άκυρη πόλη της Πολωνίας" να μην εννοείς την Κρακοβία!
Πάντως, με μια γρήγορη αναζήτηση στο σάιτ της Wizz Air δε φαίνεται να πετάει από ή προς την Αθήνα.