Παρασκευή, Ιανουαρίου 05, 2007

Ο ΟΣΕ του 2007

Χθες βράδυ πήγα στον σταθμό Λαρίσης να παραλάβω την κοπέλα μου που ερχόταν από την Θεσσαλονίκη. Το τρένο της ήταν το Intecity express η "ναυαρχίδα" του ΟΣΕ, σίγουρα θα θυμόσαστε τις πομπώδεις τελετές όταν γίνονται εγκαίνια μερικών χιλιομέτρων "σύγχρονων και Ευρωπαϊκών προδιαγραφών". Η διαδρομή κανονικά κρατάει 4 ώρες και 15 λεπτά. Το τρένο έπρεπε να φτάσει στις 23:16 και εγώ πήγα στον σταθμό κατά τις 11.

Μετά από λίγο τηλεφωνηθήκαμε και μου είπε πως το τρένο είχε καθυστέρηση. Είχα μόλις κοιτάξει τους πίνακες με τις ώρες άφιξης και δεν έλεγαν τίποτα για καθυστέρηση, τους ξανακοίταξα για να δω μήπως έχουν ενημερωθεί και πράγματι δεν έγραφαν τίποτα. Της είπα πως κάνει λάθος και πως το τρένο θα φτάσει στην ώρα του, άλλωστε είναι τρένο όχι αεροπλάνο.

Κατά τις 23:15 βγήκα στην αποβάθρα και άρχισα να περιμένω. Περίμενα, περίμενα, περίμενα. Για να μην το κουράζω το τρένο έφτασε στις 23 και 47.

31 λεπτά καθυστέρηση χωρίς καμία ειδοποίηση (ναι ακόμα οι πίνακες έλεγαν ότι το τρένο θα φτάσει στην ώρα του). 31 λεπτά καθυστέρηση σε ένα μέσο σταθερής τροχιάς που αντικειμενικά έχει μόνο μία γραμμή. 31 λεπτά καθυστέρηση για την "ναυαρχίδα" του ΟΣΕ.

Τις προηγούμενες μέρες χρησιμοποιήσα 3-4 φορές τρένο στο Βέλγιο. Για παράδειγμα την Παρασκευή 29/12 έκανα την διαδρομή Βρυξέλλες - Βατερλό γύρω στις 6 το απόγευμα, δηλαδή την ώρα αιχμής. Ακόμα χειρότερα είχε πιάσει φωτιά σε ένα βαγόνι σε έναν από τους 3 κεντρικούς σταθμούς των Βρυξελλών. Όλα τα τρένα, και ήταν πάρα πολλά, ήταν στην ώρα τους. Έχει πολύ πλάκα να ακούς τους Βέλγους να διαμαρτύρονται για τα "χάλια" της SNCB (Ο Βέλγικος ΟΣΕ).

Η περίφημη πραγματική σύγκλιση θα αργήσει πάρα πολύ, σίγουρα όμως μέχρι να πραγματοποιηθεί θα είμαστε θεατές σε πολλές πομπώδεις τελετές εγκαινίων μερικών χιλιομέτρων "σύγχρονων και Ευρωπαϊκών προδιαγραφών".

Θυμήθηκα και μία άλλη πρόσφατη ιστορία με τον ΟΣΕ του 21ου αιώνα. Πριν από λίγες μέρες είχα πάει στο Γκάζι, όταν πήγα να διασχύσω τις ράγες παρατήρησα πως κουνιόντουσαν οι μπάρες. Σταματάω και κοιτάω πως πράγματι κατέβαιναν οι μπάρες γιατί ερχόταν τρένο. Πρώτο σοκ η ελλιπέστατη σήμανση και πως δεν ήταν αυτόματες αλλά υπήρχε φύλακας (έτσι ονομάζεται;). Δεύτερο και καλύτερο σοκ, ο φύλακας κατέβαζε τις μπάρες με μανιβέλα, δεν υπάρχει ούτε αυτόματος μηχανισμός για να ανεβοκατεβαίνουν οι μπάρες.

Το τραγικό είναι πως αν αύριο κάποια κυβέρνηση αποφασίσει να ιδιωτικοποιήσει τον ΟΣΕ ή να τον εξυγιάνει θα βγουν οι Αλαβάνοι και θα λένε πως η κυβέρνηση ξεπουλάει την κρατική περιουσία. Θα μου πείτε πως έχει δίκαιο, μπάρες με μανιβέλα το 2007 είναι μουσειακό αντικείμενο άρα πρέπει να μείνουν στην περιουσία του κράτους :)))

Υ.Γ. Σήμερα δίαβασα στο BBC το ακόλουθο άρθρο: The bullet train bites in Taiwan. Η Ταϊβάν χώρα με πιο δύσκολη γεωγραφία από της Ελλάδας και πολύ ποιο πυκνοκατοικημένη απέκτησε bullet train για να συνδέει τις αντίστοιχες Αθήνα και Θεσσαλονίκη...

8 σχόλια:

Odysseas είπε...

Καταρχήν καλή χρονιά!

Δευτερόν, κι άλλη σύμπτωση: σκεφτόμουνα κι εγώ να επιστρέψω από Θεσ/νίκη Πέμπτη βράδυ με το τραίνο, τελικά γύρισε ένας φίλος, κι εγώ ήρθα χτες το απόγευμα. Πλάκα θα 'χει να έχουμε γνωριστεί σε τίποτα Βρυξέλλες! ;-)

Τώρα για τον ΟΣΕ. Αυτό που λες για τις καθυστερήσεις είναι σωστό. Δεν έχω τόσο μεγάλο πρόβλημα να υπάρχει μία μικρή καθυστέρηση, αλλά τουλάχιστον να το ανακοινώνουνε να ξέρουμε κι εμείς τι γίνεται. Στη Γερμανία ακόμα και τα 5 λεπτά θεωρούνται καθυστέρηση. Στην Ιαπωνία δε, τα τραίνα έχουνε κατά μέσο όρο 1.5 λεπτό καθυστέρηση το χρόνο!!! Αλλά αυτό είναι επιστημονική φαντασία για μας.

Πάντως να πω και τη δικιά μου ευχάριστη έκπληξη από τον ΟΣΕ: το τραίνο ήτανε ολόκληρο αυστηρά μη καπνιστών, ενώ στην Ευρώπη υπάρχουνε ακόμα βαγόνια καπνιστών.

andy dufresne είπε...

Αγαπητέ ioannisk,

αν θες στείλε μου ένα email με μια διεύθυνση να σου στείλω μπλουζάκι και αφίσα doncat.

Να 'σαι πάντα καλά,

andy

ioannisk είπε...

Χρόνια πολλά σε όλους.

Odysseas
Από ότι ξέρω το κάπνισμα στα τρένα έχει απαγορευτεί στις περισσότερες (αν όχι σε όλες) τις χώρες της Ε.Ε.

Παρόλο που είμαι μανιώδης καπνιστής είμαι υπέρ στα μέτρα περιορισμού του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους.

andy
Σου έστειλα email με τα στοιχεία μου και σε ευχαριστώ που έκανες τον κόπο να φτιάξεις τα μπλουζάκια και τις αφίσες.

george είπε...

Το χειρότερο με τον ΟΣΕ δεν είναι τα μέσα που διαθέτει αλλά το περιορίσμένο δίκτυο και το τι (θα) κοστίζει στους φορολογούμενους:

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_100019_26/11/2006_206675

zoi20 είπε...

Επειδή κανείς δεν έχει πάρει τόσα τρένα όσα εγώ να πεις στην κοπέλα σου το εξής. Το IC express είναι το χειρότερο. Να παίρνει το απλό IC. Όχι την απλή αμαξοστοιχία, εκεί δεν θα φτάσει ποτέ. Το IC χωρίς express. Άσε που είναι πανάκριβο χωρίς λόγο.

ioannisk είπε...

george
Έχεις δίκιο για τα ελλείματα και το ανεπαρκέστατο δίκτυο του ΟΣΕ. Μιας και η Ελλάδα δεν γνώρισε την βιομηχανική επανάσταση δεν απέκτησε και σιδηροδρομικές υποδομές. Το τραγικό είναι πως τα χρήματα που επενδύονται σε υποδομές (από τις επιδοτήσεις της Ε.Ε.) κατευθύνονται σε δρόμους για ΙΧ και όχι σε δημόσια ΜΜΜ με αποτέλεσμα να καταδικάζεται η χώρα σε αυτό το μοντέλο "ανάπτυξης".

zoi
"Να παίρνει το απλό IC. Όχι την απλή αμαξοστοιχία, εκεί δεν θα φτάσει ποτέ."
Τότε να πάρω την απλή αμαξοστοιχία μαζί της :)

Chris είπε...

Exω παει με ΟΣΕ, ειναι οκ αν και πολυ ακριβως μου φαινεται σε σχεση με το ΚΤΕΛ. ΜΠες καμια φορα στο ΟΣΕ μετα απο Κορινθο να δεις την γλυκεια....

ioannisk είπε...

chris
Για τον ΟΣΕ θα ξέρω το ΣΚ που θα τον χρησιμοποιήσω :)