Στην περιοχή που μένω υπάρχουν αρκετά νεοκλασικά κτίρια. Τα περισσότερα από αυτά είναι καλά συντηρημένα άλλα, δυστυχώς, είναι εγκαταλελειμμένα. Πολύ συχνά οι ιδιοκτήτες πουλάνε μέρος του οικοπέδου και χτίζονται «πολυτελείς» μεζονέτες. Το μέλλον των εγκαταλελειμμένων κτιρίων είναι να γκρεμιστούν και το οικόπεδο να γεμίσει «πολυτελείς» μεζονέτες.
Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι ενός από τα αγαπημένα μου νεοκλασικά. Όπως βλέπετε είναι εγκαταλειμμένο. Το κτίριο αυτό ανήκει (άνηκε;) στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, τουλάχιστον έτσι έλεγε μία πινακίδα που βρισκόταν στην είσοδο της οικίας μέχρι πρόσφατα. Η ειρωνεία (ή η ύβρις) είναι πως η ίδια πινακίδα έλεγε πως το κτίριο είχε ανακαινιστεί το 1993 (αν θυμάμαι καλά)! Πριν από μερικούς μήνες είδα εργάτες που καθάριζαν τον κήπο, σημάδι πως το οικόπεδο θα «εκμεταλλευτεί». Ας το χαρούμε όσο προλαβαίνουμε γιατί φοβάμαι πως σε λίγο καιρό θα μείνουμε με τις φωτογραφίες.
Από τα να το κάνουν «πολυτελείς» μεζονέτες καλύτερα να μετακομίσει το σκατομάγαζο που βρίσκεται απέναντι και το club να γίνει πράγματι «πολυτελή».
Ενημέρωση του post, πρόσθεσα δύο φωτογραφίες.
Η πρώτη δείχνει το ερειπωμένο κτίριο που βρίσκεται στα 50 μέτρα.
Η δεύτερη (στα 20 μέτρα από το κτίριο του post) δείχνει την εκμετάλευση ενός οικοπέδου, την ανέργεση εμπορικού κέντρου και καφετέριας (δεν ξέρω ακριβώς η πινακίδα της οικοδομής δεν αναφέρει τον σκοπό του κτιρίου).
Παρασκευή, Νοεμβρίου 24, 2006
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
12 σχόλια:
Το δυστύχημα είναι πως δε μπορεί κανείς να κάνει κάτι πέρα από τον ιδιοκτήτη του. Ξέρω πολύ καλά πως άνετα τέτοια κτήρια μπορούν να κριθούν διατηρητέα και πως μάλιστα παίρνεις και επιχορήγηση για να το κάνεις όπως ήταν (συγγενικό μου πρόσωπο είναι διευθυντής πολεοδομίας). Αν περάσουν κάποια χρόνια το κτήριο είναι δια νόμου διατηρητέο και δε μπορεί να πειραχτεί. Αν η πολεοδομία δε δράσει αυτεπάγγελτα, μπορεί επίσης να γίνει μια τύπου καταγγελία...
Όλα αυτά βέβαια στη θεωρία και για κάποιους σαν κι εμάς που νοσταλγούμε μια χαμένη ομορφιά. Για τους υπόλοιπους δε παύει να είναι μια "επένδυση".
Φιλικά
Γιώργος
Γιώργο καλώς ήρθες.
Δεν είμαι γνώστης των διατάξεων για την πολεοδομία αλλά ξέρω ότι τα διατηρητέα προστατεύονται αυστηρά.
Όμως το θέαμα εγκατάλειψης είναι πολύ άσχημο. 50 μέτρα από αυτό το κτίριο είναι ένα άλλο που είναι κατεστραμένο. Θα το βγάλω φωτογραφίες και θα ενημερώσω το post.
Είναι πράγματι κρίμα να χάνονται τέτοια ωραία κτίρια, αλλά και οι ανοιχτοί χώροι των αυλών. Όταν χτίσουμε και το τελευταίο τετραγωνικό μέτρο "αξιοποιήσιμου" χώρου ίσως καταλάβουμε τι χάσαμε.
Ευτυχώς έχουνε σωθεί μερικά νεοκλασσικά στα Εξάρχεια, πολύ χαίρομαι όταν τα βλέπω ανακαινισμένα.
Odysseas
"Όταν χτίσουμε και το τελευταίο τετραγωνικό μέτρο"
Αυτό είναι το τραγικότερο! Με ξεπερνάει! Άνθρωποι να χρεώνονται για να αγοράσουν σπίτια στα προάστια και καταλήγουν να ζουν ο ένας πάνω στον άλλο και μέσα στο τσιμέντο.
Όταν έρθεις Ελλάδα πέρνα μία βόλτα στις νέες περιοχές (Γέρακα, Σταυρό κλπ). Μεζονέτες η μία πάνω στην άλλη χωρίς ύχνος πράσινου. Σε 5 χρόνια που θα έχουν χτιστεί όλα τα οικόπεδα θα είναι χειρότερα και από την Κυψέλη.
Καλώς σας βρήκα ioannis.
Είναι πραγματικά τραγικό το όλο θέαμα. Όσο για αυτό που λέτε για το οτι κτίζουμε τα πάντα είναι άλλο ένα δείγμα του χαρακτήρας μας ως Έλληνες. Άπληστοι και μεγαλομανείς. Και φυσικά λαμόγια γιατί και αυτό απαγορεύεται! Αυτή είναι η έννοια του "ακάλυπτου χώρου"! Αλλά...
Ενημέρωσα το post και έβαλα 2 νέες φωτογραφίες. Τα 3 κτίσματα βρίσκονται σε απόσταση 100 μέτρων.
Γιώργο
Ο ακάλυπτος χώρος είναι ένα κενό της νομοθεσίας. Από την άλλη η παραβίαση των συντελεστών δόμησης είναι παράνομη αλλά πάρα πολύ συνηθισμένη.
Kατι τετοιο γινεται και στην Εκαλη και στην ατζεντα του συνδυασμου που κατεβηκα υποψηφιος. Η λυση ειναι να γινει σε ολα τα Β.Π. συντελεστης 0.4.
Ενα θεμα που θελω να συζητησω μιας και μενεις εκει και εχω σκοπο να το θεσω με επιστολεσ ειναι τοθεμα του ΗΣΑΠ. Ως γνωστον θα επεκταθει ως τον ΑΓ.ΣΤεφανο μαζι με αμαξοστασιο στο Α.Β. κοντα στην Εκαλη μαζι με παρκινγκ που θα παρκαρουν οσοι ερχονται ΑΘΗΝΑ.
Το θεωρω λαθος και προτεινω την λυση του ΤΡΑΜ για τους εξης λογους
1) Οικονομικο
2) Θα γινει σε 1-2 χρονια και οχι σε 8-9 οπως υπολογιζει ο ΗΣΑΠ
3)Θα εχει πολλες στασεις αρα δεν χρειαζεται και να συσσορευονται τα αμαξια σε 3-4 σημεια
4) θα περνα μεσα απο τις αγορες οπως αυτη της Ν.Ερυθραιας
5) Μπορει να δουλευει 24/7
6) Φιλικο προς το περιβαλλον
7) Μπορει ευκολα να επεκταθει
Δίνω και στοιχεία
http://www.oasa.gr/index.asp?pageid=248
Το έργο μου φαίνεται απιστευτα δαπανηρο και δυσλειτουργικο, και θα καταστρεψει μεγαλες περιοχες
chris
Δεν νομίζω πως είναι σωστή λύση το 0.4 σε μία περιοχή τόσο μεγάλη όσο τα Β.Π. (πρέπει και να τα ορίσουμε), το βρίσκω κάπως αυθαίρετο. Σίγουρα πρέπει να υπάρχουν εμπορικές περιοχές (κλπ) με πιο υψηλό συντελεστή. Το πρόβλημα δεν είναι ο συντελεστής αλλά η εφαρμογή του, πόσο μάλλον που στην Ελλάδα κυριαρχεί η μη εφαρμογή του.
Δεν ήξερα πως υπάρχουν σχέδια επέκτασης του τραίνου (ΗΣΑΠ). Κάτι τέτοιο (ή τραμ άλλά πρωτιμάω το τραίνο) μου φαίνεται ότι θα είναι πολύ δύσκολο στην υλοποιησή του. Οι περιοχές αυτές είναι ήδη χτισμένες, για να φτιαχτεί ένα τέτοιο μέσο μεταφοράς θα χρειαστεί μαζική αναμόρφωση περιοχών και ως εκ τούτου δεν νομίζω πως θα υλοποιηθεί ποτέ.
Τα πάρκινγκ για μεταβίβαση στα ΜΜΜ θα μπορούσαν να γίνουν με τέτοιο τρόπο που να μην επιβαρύνουν τις γύρω περιοχές αλλά όπως και με τους συντελεστές δόμησης αυτά not feasible στα μέρη μας.
Ο Αγ. Στέφανος έχει έτσι και αλλιώς τραίνο (ΟΣΕ).
chris
είδα το Link των ΗΣΑΠ. Αν εξαιρέσουμε πως δεν βρήκα στον χάρτη "διασταύρωσης Τρικούπη και Θησέως", ο 3ος σταθμός δηλαδή, δεν μου φαίνεται κακή σαν ιδέα, πόσο μάλλον που η επάκταση θα είναι υπόγεια.
Αλλά δεν πρόκειται να γίνει θα αντιδράσουν οι κάτοικοι του Στροφυλείου και της Εκάλης. Πιστεύω πως αυτοί θα χάσουν, θα αυξηθεί η κίνηση κοντά στους σταθμούς αλλά έτσι και αλλιώς η κίνηση αυξάνεται παντού. Η επέκταση του τραίνου θα μειώσει την κίνηση στα υπόλοιπα μέρη της περιοχής.
Τέλος πάντων ένα σχέδιο είναι που θα μείνει σχέδιο για πολλά πολλά χρόνια...
Τι να σου πω, ειμαι παντως κοντα στο δημοτικο συμβουλιο της Εκαλης (μπορεί να μην βγηκα αλλα δεν παυω να τιμω αυτους που με ψηφισαν) και θα δω τι θα γινει. δυστυχως η πολιτικη της προεδρου της εκαλης ειναι λαθος και αρνητικη γενικα σε οτι ειναι καλο οπως το ναγινει ενα γηπεδο, σχολειο κτλπ. ενω απο την αλλη εχει γεμισει η εκαλη μεζονετες και σπιτια-τερατα.
Οι κατοικοι της Εκαλης πρεπει να το στηριξουν, θα δουμε και απο Ιανουαριο με το που θα μπει το νεο συμβουλιο, παντως ειναι ενα θεμα που το θετο σιγα σιγα και σιγουρα με το νεο χρονο θα ανοιξω μια συζητηση στο ιντερνετ στο μπλογκ της εκαλης που οποιος θελει μπορει να βαλει ιδεες και θεσεις.
To μπλογκ ειναι http://ekali.blogspot.com/ αλλα δεν εχω γραψει πολλά. Παντως πιστευω στο τραμ απλως στην ελλαδα καποιοι το δυσφιμουν ενω και το ιδιο το κρατος δεν το χρησιμοποιει σωστα.
chris
Δεν ξέρω τα προβλήματα της Εκάλης αλλά όσο και να έχει χτιστεί η κοινότητα είναι σαν την μύγα μέσα στο γάλα συγκριτικά με την υπόλοιπη Αθήνα. Υπόλοιπη Ελλάδα μάλλον.
Αν μπορεί να γίνει το ΜΜΜ υπόγειο είμαι υπέρ. Από την εμπειρία μου σαν χρήστης τραμ στις Βρυξέλλες, είναι γρήγορο και αποτελεσματικό μόνο όταν έχει δικούς του δρόμους. Στα σημεία που μπλέκει στην κίνηση είναι υπερβολικά αργό. Επίσης στις Βρυξέλλες, πριν από 10 - 15 χρόνια, αντικατέστησαν μία γραμμή τραμ με metro (η γραμμή 2), αλλά περνούσε από ποικνοκατοικημένες περιοχές.
Στην Γερμανια κανουν κατι υδριβικο. στα προαστια ειναι τραμ και μεσα στην πολη γινεται υπογειος. Η Εκαλη μην νομιζεισ, εχει υποβαθμιστει και αυτη τελευταια, ειναι και τα ζωα οι εργολαβοι, αυτοι οι ανθρωποι θελουν κρεμασμα ατο συνταγμα.
δουλευω πλατεια αττικησ και οτι χωρος υπαρχει τον εχτισαν και λεω σε ενα εργολαβο γιατι δεν κανεις ενα σπιτι ανθρωπινο, μου εκανε παραπονα οτι ειναι ολα απουλιτα....μα φυσικα...ποιος βλακας θα παει να μεινει εκει; αν πας π.χ. γερακα και βριλησια εχουν κανει πολυ ωραιες γειτονες σε λογικες τιμες, γιατι να μεινω στην Πλ. Αττικης στη πολυκατοικια;
Δημοσίευση σχολίου